نوشته شده توسط : دکتر ستایش

راه های درمان و از بین بردن غبغب

غبغب چربی  وزن اضافی است که در زیر چانه ، معمولاً بین چانه و گردن حمل می شود. این باعث می شود گردن شما بزرگتر به نظر برسد و گاهی اوقات باعث پیرتر به نظر رسیدن صورت شما شود.

این وزن اضافی می تواند ظاهر صورت و فک شما را تغییر دهد. برخی از افراد حتی ممکن است به دلیل وزن اضافی، خط فک خود را به طور کلی از دست بدهند.

علل ایجاد غبغب

در مورد علل غبغب، دلایل نسبتاً ساده هستند. اغلب اوقات، غبغب به دلیل چاقی یا حتی کمی اضافه وزن است. در حالی که غبغب لزوماً جای نگرانی نیست، علت اصلی آن می تواند باعث مشکلات سلامتی شود. به عنوان مثال، چاقی، که علت اصلی غبغب است، می تواند با چندین مشکل سلامتی از جمله نرخ مرگ و میر بالاتر، فشار خون بالا، دیابت نوع 2، بیماری قلبی و غیره مرتبط باشد. 

چاقی تنها دلیل غبغب نیست. ژنتیک نیز نقش دارد. به این ترتیب، برخی از افراد به لطف عوامل ارثی، خط فک قوی‌تر یا نرم‌تری دارند. حتی افراد لاغر ممکن است به دلیل نداشتن تراکم عضلانی، غبغب داشته باشند که در نتیجه ترکیب چربی بدنی بالاتر است.

درمان طبیعی غبغب

درمان طبیعی غبغب به معنای از دست دادن غبغب به طور طبیعی بدون مداخله پزشکی است. این می تواند از طریق رژیم غذایی و ورزش، تمرینات خاص فک و حتی یوگا باشد. درمان های طبیعی یک راه حل فوری نیستند و ممکن است مدتی طول بکشد.

آنها همچنین نیاز به نگهداری دارند - برای مثال، اگر وزن مشکل است، مهم است که نه تنها وزن اضافی خود را کاهش دهید، بلکه برای حفظ آن تلاش کنید. رژیم غذایی و ورزش همیشه به رفع غبغب کمک نمی کند، به خصوص اگر در ابتدا اضافه وزن نداشته باشید.

انواع روش های جراحی غبغب

گزینه دیگری برای کمک به کاهش یا از بین بردن غبغب جراحی است. سه نوع متداول جراحی غبغب وجود دارد که عبارتند از:

لیپوساکشن: لیپوساکشن یک روش رایج است که شامل برداشتن چربی از زیر پوست است. این کار از طریق یک لوله کوچک که در برش کوچکی که توسط جراح ایجاد شده است، وارد می شود.

هنگامی که در ناحیه گردن انجام می شود، جراح شما چانه و گردن شما را نیز حجاری و کانتور می کند تا خط فک شما را تغییر دهد. لیپوساکشن یک روش ساده است که تنها به بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه آسیب دیده نیاز دارد.

لیفت صورت: برای لیفت صورت معمولاً بیمار باید تحت بیهوشی عمومی باشد. با این حال، گاهی اوقات آنها می توانند تحت بی حسی موضعی انجام شوند. صرف نظر از این، در طول عمل لیفت صورت، پزشک شما هرگونه چربی و پوست افتادگی اطراف چانه و گردن شما را برمی دارد.

لیفت گردن: انواع مختلفی از روش های لیفت گردن وجود دارد که می توان انجام داد. یکی از روش های لیفت گردن به نام سرویکوپلاستی شناخته می شود و هدف آن برداشتن پوست اضافی از اطراف گردن و چانه است. روش دیگر، پلاتیسماپلاستی، با هدف سفت کردن عضلات گردن انجام می شود. هر دو روش به بهبود کانتور گردن و چانه شما کمک می کنند.

سایر گزینه های درمانی برای رفع غبغب

تزریق دئوکسی کولیک اسید یک جایگزین غیرجراحی برای از بین بردن غبغب است. در طی این روش، اسید دئوکسی کولیک - ماده ای که در کیسه صفرا یافت می شود و قادر است چربی های رژیم غذایی را حل کند - به پوست زیر چانه شما تزریق می شود.

اسید دئوکسی کولیک به چندین تزریق در طول چند هفته نیاز دارد. برخی از افراد ممکن است تنها به دو یا سه تزریق نیاز داشته باشند، اما برای دیگران غیر معمول نیست که به شش درمان نیاز داشته باشند.

یکی دیگر از گزینه های درمانی منجمد کردن سلول های چربی با دستگاه تحت فشار خلاء است. این دستگاه پوست و چربی را در یک فنجان مکش می کند. سپس ساکشن کاپ پوست و چربی را سرد می کند و سپس چربی را دوباره گرم می کند.

این منجر به فرآیندی به نام آپوپتوز می شود که باعث می شود سلول های چربی بمیرند. این روش ممکن است تا دو ماه طول بکشد تا اثر کند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی راه های متفاوتی برای از بین بردن غبغب وجود دارد. اما بهترین آنها روش های کم تهاجمی هستند که با مشاوره دکتر آرمیتا آقاپور می ‎توانید بهترین روش را برای از بین بردن غبغب انتخاب کنید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز و چشمگیر آن در مدت زمانی کوتاه باشید.

اطلاعات تماس

آدرس: تهران، شهرآرا پاتریس لومومبا، نبش کوچه نوزدهم غربی، ساختمان پزشکان، پلاک ۱۸۲طبقه اول

شماره تماس: ۸۸۲۸۸۱۶۸ 

منبع: https://dr-aghapour.com/ 

 





:: برچسب‌ها: آرمیتا آقاپور , روش های درمانی غبغب , روش های کم تهاجم برای از بین بردن غبغب , روش های تهاجمی برای از بین بردن و رفع غبغب , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: